Blogg

Hold deg oppdatert med tips, jobber og nyheter innen sosiale medier og digital markedsføring. Du er bare så god som det du leser!

Facebook varsler om “Need for Speed” | Social Media Days 2019

Facebook varsler om “Need for Speed” | Social Media Days 2019

  Social Media Days 2019 er i gang, og vi fra Facefirst er tilstede som stolte sponsorer og engasjerte tilskuere i hovedsalen i det dagen setter i gang! Etter en inspirerende introduksjon fra Pål Tarjei Aasheim om veien videre for teknologier og særlig sosiale medier...

Copenhagen Fashion Week med Holzweiler!

Copenhagen Fashion Week med Holzweiler!

Vi ble invitert av Holzweiler til København for å dekke Copenhagen Fashion Week 2019. I år valgte klesmerke et helt nytt konsept hvor alle influencere ble bedt om å legge mobilen sin i en såkalt “sleeping bag” under visningen. – Vi har bestemt oss for at vi ikke...

Vi åpner nye kontorer med KITE Kommunikasjon!

Vi åpner nye kontorer med KITE Kommunikasjon!

Dette har vi gledet oss til lenge! 2019 startet vi med å åpne nye kontorer i Dronningens Gate 3, sammen med KITE Kommunikasjon. Dette er det andre Facefirst kontoret i Oslo, og blir vårt nye produksjonskontor. Nå finner du oss i både Professor Dahls gate 37, og...

Hvordan skiller man seg ut i en verden hvor alle prøver å bli sett?

Hvordan skiller man seg ut i en verden hvor alle prøver å bli sett?

Annonsering i sosiale medier Å scrolle gjennom sosiale medier kan i dag oppleves litt som å vandre gatelangs i en storby – Inntrykkene er så mange, tilsynelatende endeløse, og reklamer som prøver å fange nettopp din oppmerksomhet er nesten hvor du enn vender deg. Er...

Fake news = Real problems

Fake news = Real problems

«Fake news» er for de fleste av oss i dag ikke et særlig ukjent ord, det dukker stadig vekk opp i aviser, nyheter (Donald Trump bruker termen gledelig om nyheter som kritiserer hans politikk) og ellers på ulike kanaler på internett. Fake news sprer seg som ild i tørt...

Strategier til innholdsproduksjon

Strategier til innholdsproduksjon

Å drive markedsføring i sosiale medier ser fra utsiden ut som en prosess som virker leken, ledig og enkel i sin stil. Skal man derimot kunne oppleve suksess med denne type markedsføring er det mer enn nok av strategisk tankegang som må ligge til grunne.     Innlegg...

Omnichannel – Hvor mange medier små gjør en stor

Omnichannel – Hvor mange medier små gjør en stor

Markedsføring er i stadig endring Vi skal ikke langt tilbake i tid før det å handle produkter på internett var et nytt banebrytende fenomen. Det å kunne bestille varer og tjenester på nettbrettet eller laptopen sin fra den gode sofakroken er åpenbart noe som...

Facebook er ikke lenger “gratis”

Facebook er ikke lenger “gratis”

Facebook er ikke lenger "gratis"   Før i tiden kunne små (så vel som store) bedrifter og enkeltpersoner opprette en Facebook-side og spre sitt innhold til alle som fulgte den, relativt kostnadsfritt! Slik er det dessverre ikke lenger... At Facebook har ekspandert...

Spådommer for 2018

Spådommer for 2018

Året 2017 har kommet til veis ende og med det kan vi legge et svært spennende år bak oss. Foran oss står 2018, og med det følger nye trender og utviklinger. For sosiale medier kan store endringer være rundt hjørnet! I 2017 så vi de største endringene ved at Facebook...

Videobruk i sosiale medier: Hvorfor er det så lønnsomt?

Videobruk i sosiale medier: Hvorfor er det så lønnsomt?

Brukere av Facebook ser omtrentlig 100 millioner timer med video hver dag! Hvis du ikke har merket det allerede så ser du kanskje at bruken av videoer i sosiale medier har eksplodert den siste tiden. Du har kanskje følt det selv, at videoer er tillitsbyggende fordi...

Markedsføring av HENRY LONDON kolleksjon

Markedsføring av HENRY LONDON kolleksjon

De siste ukene har vi hatt håndleddene fulle (pun intended) med produksjon av reklamekampanjen til den nye kolleksjonen av klokker fra Henry London! Vi ble leid inn av Feras - Norges ledende klokkeleverandør for å produsere innholdet til lansering av den nye...

GDPR 2018: Hva betyr dette og hvordan vil det påvirke din bedrift?

GDPR 2018: Hva betyr dette og hvordan vil det påvirke din bedrift?

  Hva er EUs Personvernreform? EUs Personvernreform 2018 er en fornying av regelverket fra 1995, med formålet om å møte de nye utfordringene til personvern som har oppstått på grunn av (blant annet) sosiale medier, økt grad av behandling av personopplysninger på tvers...

Velkommen til Oslo Watch Fair | Urmaker Bjerke

Velkommen til Oslo Watch Fair | Urmaker Bjerke

For første gang i Norge samlet Urmaker Bjerke de mest toneangivende klokkeprodusentene i verden, til årets store begivenhet - Oslo Watch Fair! I regi av Urmaker Bjerke og Kite Kommunikasjon var vi tilstede for å dekke messen og lage innhold til sosiale medier. Med...

We promise we don’t send spam